نوشته شده توسط : b.gholami

پمپ آب اصفهان

پمپ آب اصفهان یا تلمبه وسیله ای مکانیکی است که برای جا به جایی و یا انتقال آب یا انواع مایعات و سپس با افزایش فشار موجب جا به جایی آن ها با ارتفاع پایین تر یا بالاتر می شود. همچنین کاربرد پمپ های آب در صنایع مختلف بسیار زیاد است و از منابع انرژی متفاوتی استفاده می کنند. از جمله این پمپ ها با کاربرد برقی, دستی,موتورهای نیروی بادی و درون سوز می باشند. البته این پمپ ها در سایزهای مختلف ساخته می شوند که از سایزهای میکروسکوپی آن جهت انجام کارهای پزشکی استفاده می شود.

از سایزهای بزرگ آن نیز در صنایع مختلف استفاده می شود. پمپ های آب انرژی مکانیکی خود را از یک مخزن خارجی همچنین موتور می گیرند و به سیال مایعات که از آنجا عبور می کنند انتقال خواهند داد. البته با خروج سیال از پمپ انرژی آن افزایش می یابد. از این پمپ ها برای انتقال و جابجایی سیال ها از یک قسمت به قسمت دیگر در سیستم هیدرولیک و یا سیستم لوله کشی استفاده می کنند که انواع مختلف با کاربردهای خاصی دارند.

 

نمایندگی پمپ آب اصفهان

[caption id="attachment_4062" align="aligncenter" width="433"] پمپ آب دورانی[/caption]

واحدهای اندازه گیری پمپ آب اصفهان

دبی به مقدار عبور سیال از یک مکان مشخص در واحد زمان است و علامت اختصاری آن Q می باشد. حال تعریف کلی آبدهی در پمپ آب اصفهان به صورت زیر است که مقدار مایع یا سیال در واحد معینی از زمان و از قسمتی خاص مثل خروجی پمپ خارج می شود که واحد اندازه گیری آن بر حسب مترمکعب بر ساعت, لیتر بر ثانیه و لیتر بر دقیقه می باشد‌. بنابراین مقدار هد هیدرولیکی با انرژی پتانسیل الکتریکی و مقدار ولتاژ برابر است. در نتیجه میزان جریان هیدرولیکی با جریان الکتریکی و مقدار آمپر برابر است.حال نازکتر شدن سیم انتقال برای جریان الکتریسیته میزان جریان عبوری کاهش می یابد و با کاهش سطح مقطع و قطر لوله جهت انتقال آب دبی آن نیز کاهش خواهد یافت‌. اگر در دو طرف لوله افقی مقدار هد یکسان به کار رفته باشد باعث می شود که سیال داخل لوله بدون جریان باشد.

پمپ آب اصفهان هد(ارتفاع) یا فشار پمپ

یعنی پمپ تا چه ارتفاعی می تواند سیال یا آب تحت فشار را بالا ببرد. همچنین پمپ آب سانتریفیوژ فشار یا هد آب را بر حسب فوت یا متر اندازه می گیرد. اما در پمپ های جا به جایی مثبت و روتاری, میزان فشار پمپ بر حسب کیلو پاسکال یا بار محاسبه می شود. البته ارتفاع پمپاژ هر نوع پمپ بر حسب سرعت گردش موتور و قطر پروانه پمپ محاسبه می شود و نوع سیال مورد نظر اهمیت ندارد.

برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 تير 1401 | نظرات ()