نوشته شده توسط : b.gholami

میناکاری یا میناکاری از دیگر هنرهایی است که در صنعت صنایع دستی ایران رونق ایجاد کرد. بر این اساس هنرمندان میناکاری با استفاده از مواد فلزی مانند مس، طلا و نقره و گاه از چوب و مینا آثاری بادوام و چشم نواز مانند مجسمه های میناکاری و... خلق می کنند. هنر میناکاری هزاران سال قدمت دارد. مرکز خلق آثار مینا در شهر جشنواره های هنری یعنی اصفهان است. استادان برجسته میناکاری در این شهر سالهاست که به تولید محصولات میناکاری مانند مجسمه های میناکاری می پردازند. تندیس وان یکاد طرح خاتم بشقاب اینجا کلیک کنید.

میناکاری در لغت به آسمان آبی اشاره دارد. همان طور که در طرح های مختلف میناکاری مشاهده می کنید، استادکاران مینا معمولا با دستان هنرمندانه خود با قلم سفید روی ظروف مسی یا طلا و نقره طرح های سنگین و زیبا می کشند. به دلیل معنی کلمه مینا، معمولا پس زمینه محصولات ساخته شده توسط استادکارهای مینا به رنگ آبی آسمانی است. البته در برخی طرح های دیگر از رنگ قرمز و گاهی سبز نیز در بافت آن استفاده می شود. بر این اساس، وقتی به عمق محصولات ایجاد شده توسط استادان مینا توجه می‌کنید، وسعت زیبای آسمان آبی بر اساس نقش‌هایی که در این آثار حک شده است، به یاد خواهید آورد.

ویژگی های مجسمه های میناکاری شده

انواع مجسمه های میناکاری را می توان به عنوان یکی از جدیدترین محصولات تولید شده توسط استادان میناکاری در صنایع دستی معرفی کرد. این محصول منحصربفرد را می توان در گروه هدایای تبلیغاتی قرار داد، از این رو طبق شواهد، بیشترین علاقه مند و مشتری این کار سازمان ها و سازمان های دولتی و خصوصی هستند. مجسمه های میناکاری شده در انواع مختلف با طرح های متمایز بر اساس کاربردهای متفاوت بنا به سلیقه مشتریان تولید می شوند.

استفاده از مصنوعات هنری و سنگین میناکاری به ویژه انواع تندیس های میناکاری را می توان راهی جدید برای ارج نهادن به زحمات بزرگان و قدردانی از فرهیختگان و برگزیدگان معرفی کرد. در زمینه کسب و کار استفاده از مجسمه میناکاری می تواند راه خوبی برای افزایش مشتریان تجاری باشد. مجسمه مینا محصولی است که با توجه به ظاهر منحصربفرد و شیک خود می تواند به عنوان هدیه ای ارزشمند برای استفاده در دکوراسیون های مختلف، به عنوان ابزاری تزیینی ارائه شود.

مجسمه مینا چیست؟

محصولات لعابی با توجه به مواد استفاده شده مانند فلز و چوب به راحتی می توانند با محیط ها و دکوراسیون های مختلف سازگار شوند. مدیران کسب و کار می توانند با انتخاب انواع محصولات میناکاری به ویژه انواع تندیس های میناکاری لوگوی تجاری خود را بر روی این محصولات ایجاد کنند. آنها می توانند با حک کردن شعار تبلیغاتی تجاری خود در کنار لوگوی تجاری خود، شخصی سازی عملی را در این محصولات ایجاد کنند و سپس با ارائه این محصولات به عنوان هدیه به سایر شرکت ها و سازمان ها، فرآیند بازاریابی هوشمند را پیاده سازی کنند.

نمونه هایی از مجسمه های میناکاری شده

انواع تندیس های میناکاری در اشکال و اشکال مختلف توسط دستان ماهر و هنرمندانه استادان میناکاری تولید می شود. هر کدام از این محصولات در شرایط و کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر معرفی و توضیحات برخی از این محصولات سنگین به شما کاربران گرامی ارائه خواهد شد.

- مجسمه مینای مدل گلدان

مشتریان می توانند انواع گلدان های شیشه ای با اندازه های مختلف از 8 سانتی متر یا 16 سانتی متر در طرح های مختلف را در بازار خریداری کنند. به لطف استفاده از چوب در این مجسمه ها و تکامل آن با استفاده از گلدان، این محصولات ظاهری جذاب خواهند داشت. در برخی موارد این محصول با حباب شیشه ای عرضه می شود. وجود این حباب شیشه ای جدا از نقش محافظتی که برای گل در گلدان مینا دارد، در زیبایی و شکوه این محصول نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مجسمه مینای مدل بشقاب

محصولات مجسمه سازی بشقاب مینا در قطرهای مختلف موجود می باشد. قطر این محصولات معمولاً 9 سانتی متر است.قسمت مینای این محصول بر روی قسمت چوبی قرار می گیرد و یا با قطعات پلکسی طلایی سوار می شود.

مجسمه های تصادفی

این نوع ظروف لعابی با هدف خاصی ساخته می شوند. مشتریان بر اساس استفاده خاص و یا بر اساس مناسبت های تقویم، این نوع تندیس ها را برای استفاده شخصی و یا به عنوان هدیه شرکتی برای موسسات و سازمان های دولتی و خصوصی سفارش می دهند. این محصولات در مدل های چوبی، شیشه ای و فلزی مطابق با سلیقه مشتری توسط استادکاران مینا طراحی و ساخته می شوند.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: