نوشته شده توسط : b.gholami

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی  و مشخصات این محصول: ماده چسبی ، رنگی ، پلاستیکی یا مواد دیگری است که به عنوان پلیمری از اپوکسیدها ایجاد می شود. اصطلاح “اپوکسی” برای توصیف پوشش هایی استفاده می شود که از دو جز components ایجاد می شوند. به معنی ترکیبی از دو ماده شیمیایی مختلف ، که به آنها “رزین” گفته می شود. این اپوکسی را به عنوان یک کوپلیمر طبقه بندی می کند. از نظر شیمیایی ، رزین از پلیمرهای زنجیره کوتاه تشکیل شده است که در انتهای آنها حاوی یک گروه اپوکسید است. در مقایسه با استفاده از انواع دیگر رزین برای کف ، مزایای بسیاری وجود دارد که با استفاده از پوشش کف اپوکسی همراه است.

از همه مهمتر ، اپوکسی به عنوان بالاترین مقاومت رزین در صنعت شناخته شده است.آنها قوی ترین اتصال بین رزین و تقویت کننده  را ارائه می دهند و امکان ساخت سبک ترین قسمت و با دوام ترین ماژول ها را فراهم می کنند. اپوکسی معمولاً به دلیل خواص مکانیکی عالی و پایداری ابعادی آن انتخاب می شود کفپوش اپوکسی در صورت درست شدن ، مقاومت شیمیایی و حرارتی خوبی دارد و جمع شدگی بسیار کمی دارد.

رزین های اپوکسی گزینه بسیار خوبی برای تعمیرات هستند زیرا از آنجا که به مواد غیر مشابه و مواد پخته شده قبلی متصل می شوند اکثر رزین های اپوکسی را می توان پس از درمان با گرما برای بهبود قدرت ، دمای سرویس و پایداری ابعادی آنها بهبود بخشید. قطعات باید در دمایی که با حداکثر دمای سرویس آنها مطابقت داشته یا از آنها فراتر رود ، پخت شونددر غیر این صورت ، اپوکسی ممکن است پیچ خورده یا تحریف شود.اتصال رنگ اپوکسی استحکامی را ارائه می دهد که با سایر مواد معمول مانند وینیلستر یا پلی استر قابل مطابقت نیست.

 

کفپوش اپوکسی

اپوکسی به عنوان گزینه کفپوش در کاربردهای مسکونی ، تجاری و صنعتی هرچه بیشتر محبوب می شود پوشش های کفپوش اپوکسی به طور معمول سیستم های دو بخشی هستند که از رزین قسمت A و سخت کننده قسمت B تشکیل شده اند. مواد افزودنی ویژه مانند کنترل جریان ، بازدارنده های UV ، پروموترهای چسبندگی ، شتاب دهنده ها و غیره برای ایجاد پوشش هایی که در طیف گسترده ای از کاربردهای کف ، عملکرد خوبی دارند ، اضافه می شوند.

با استفاده از این افزودنیهای خاص ، پوششهای کف اپوکسی برای دستیابی به ویژگیهای مختلف عملکرد مطلوب مانند ترمیم سریعتر ، افزایش مقاومت در برابر سایش ، مقاومت شیمیایی بالاتر ، ویسکوزیته بالاتر یا پایین و بسیاری موارد دیگر فرموله می شوند. رنگدانه های مختلف ، سنگ دانه کوارتز رنگی تزئینی ، پوسته های وینیل ، زرق و برق و سایر مواد افزودنی به رزین کف اپوکسی اضافه می شوند تا عملکرد و ویژگی های زیبایی متفاوت داشته باشند.

سرانجام ، انواع مختلف مخلوط شن و ماسه سنگی (دوغاب ، ماله ، پخش و غیره) نیز می توانند به اپوکسی اضافه شوندتا سیستم های کفپوش ضخیم تر و با دوام تری ایجاد شود و بافت ضد لغزش ایجاد شود پوشش های کف اپوکسی یک گزینه کفپوش بسیار متنوع است.و می توان آن را در طیف گسترده ای از عملکرد و ویژگی های زیبایی ساخته و اجرا کرد.

کفپوش اپوکسیکفپوش اپوکسی

نحوه عملکرد کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی در یک رستوران

به عبارت دقیق تر ، رزین اپوکسی نتیجه واکنش شیمیایی است که به عنوان پخت شناخته می شود پخت یا فرآیند فرآیند شیمیایی است که شامل مواد شیمیایی همراه با اپوکسیدها ، دانستن به عنوان عوامل پخت یا سخت کننده است.

مکانیزم سخت شدن از طریق اتصال متقابل زنجیره های پلیمری ایجاد می شوداین نتیجه پخت ، همان چیزی است که باعث ایجاد پلیمرهای ترموست اپوکسی می شود که دارای مقاومت ، دوام ، قابلیت انعطاف پذیری و چسبندگی متمایز هستند.

پخت اپوکسی از طریق گرما و دمای بالا آغاز می شودبه عبارت دیگر ، اپوکسی یک ماده گرمازا است اگر دمای اطراف برای ایجاد فرآیند پخت کافی نباشد ، در این صورت پخت اتفاق نمی افتداپوکسی پس از بهبودی قابل درمان نیست. انواع مختلفی از رزین های اپوکسی وجود دارد که بسته به نتیجه دلخواه فرد ، توانایی ادغام با یکدیگر را دارندیک محلول سفارشی تر از اپوکسی می تواند از طریق مخلوط کردن نرم کننده ها ، مواد پرکننده یا مواد افزودنی ایجاد شوداین افزودنی ها به منظور تنظیم خصوصیات نهایی برای استفاده های فردی استفاده می شود.

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی

جوانب مثبت و منفی کفپوش اپوکسی

این مزایا در مورد کفپوش های اپوکسی بسیار بیشتر از چالش ها است. برخی از مزایا عبارتند از:

  • ظاهر بصری 

کفپوش های اپوکسی پوشش براق ارائه می دهندکه برای گاراژها ، سایر فضاهای مسکونی و ساختمانهای تجاری بسیار مناسب است بافت صیقلی نیز تمیز کردن این کف ها را آسان می کند و باعث می شود این براق سالها دوام داشته باشد.

  • دوام 

پیوندهای شیمیایی قوی کفپوش های اپوکسی آنها را برای فضاها و ترافیک با ترافیک بالا با فرآیندهای بالابرنده یا بالقوه بالقوه ایده آل می کند.

  • قیمت مناسب

کف های اپوکسی نسبت به سایر گزینه های کفپوش مقرون به صرفه هستندبا توجه به دوام آنها ، این بدان معناست که شما همچنین ضربه سخت بیشتری به شما وارد می کند.

  • استانداردهای نظارتی و ایمنی

کف های اپوکسی در صنایع مختلف مورد اعتماد واقع شده اندبه عنوان مثال ، کف های اپوکسی مصوب USDA و FDA برای استفاده در امکانات پردازش و توزیع غذا و نوشیدنی وجود داردبوی ، رطوبت و حساسیت سه مسئله اصلی است که افراد هنگام نصب کف های اپوکسی با آن روبرو می شوندخوشبختانه ، هر سه با یک نصب با کیفیت به راحتی حل می شوندبوی اپوکسی فقط در مراحل نصب باقی می ماند. بنابراین شما بیش از حد نگران این موضوع نخواهید بود اپوکسی در برابر رطوبت مقاوم است مگر اینکه قبل از نصب گیر کند.

نصب کنندگان اپوکسی ما قبل از شروع فرآیند اطمینان حاصل می کنند که کف شما کاملا خشک شده است تا احتمال رطوبت را از بین ببرید سرانجام ، اگر اپوکسی نادرست نصب شود یا در زمان نامناسبی از سال نصب شود ، می تواند حساس باشددر مورد دوم ، معمولاً بهتر است اپوکسی را در زمان رطوبت کم نصب کنید. از آنجا که روند نصب ما آزمایش شده و درست است ، می توانید مطمئن باشید که ما با دقت و صحت کار خواهیم کرد.

 

کفپوش اپوکسی

خرید کفپوش اپوکسی

 

کفپوش اپوکسی تجاری

برای کفپوش های تجاری یا صنعتی نیز همینطور استشما می توانید یک این محصول زیبا در یک رستوران یا حتی در یک فروشگاه خرده فروشی داشته باشیداز آنجا که اپوکسی مقاوم ,و مراقبت از آن آسان است عملاً در همه جا یک راه حل کفپوش ایده آل است با این حال ، باید توجه داشت که همه انواع کفپوش اپوکسی مناسب همه طبقات نیستند.

انواع مختلف این محصول , تولید کنندگان مختلف اپوکسی و انواع مختلف نصب اپوکسی وجود داردکفپوش اپوکسی انواع مختلفی دارد بعضی از آنها بیشتر از فضای دیگر با فضا سازگار هستند.

کفپوش اپوکسی شفاف

کفپوش اپوکسی شفاف نوعی پوشش است که در فضاهای تجاری و همچنین کفپوش پارکینگ , مسکونی یا تجاری به خوبی کار می کندما آن را به شدت برای هر کسی که به دنبال یک کف با دوام با طراحی بی انتها است , توصیه می کنیم سبک کلاسیک آن کاملاً متناسب با هر محیطی است.

علاوه بر این ، پوشش شفاف باعث افزایش زیبایی طبیعی بتن می شودبسیاری از مالکان مسکونی اپوکسی شفافی را برای فضاهای خانوادگی یا گاراژ خود انتخاب می کنند این ماده همچنین به دلیل دوام , مقاومت و میزان مراقبت آسان شناخته شده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: